בנייה ירוקה
|

מהי בניה ירוקה?

תסכימו איתנו שעד לא מזמן, היה שיקול אחד חשוב ומשמעותי שלא תמיד נלקח בחשבון כאשר אנשים היו מחפשים דירה והוא עד כמה הדירה ירוקה. הכוונה היא האם הדירה נבנתה על פי תקן לבניה ירוקה. למה בעצם התקן הזה חשוב? כי במידה והדירה נמצאת בבניין שעומד בתו תקן זה, הרי שאפשר להנות מאיכות חיים ואפשר להנות מדירה שבריא יותר לגור בה. כמו כן, אפשר גם להנות מחיסכון גדול בכל הקשור להוצאות החשמל.

בכתבה זאת שהינה המדריך לבניה ירוקה, נדבר על הקשר בין בניה ירוקה לבריאות, החיסכון המורגש בשיטת בניה זו, תו תקן בניה ירוקה ומאפיינים שאפשר למצוא בדירות ירוקות.

מוכנים? אנחנו מתחילים!

בניה ירוקה היא בניה בריאה יותר

בניינים שנבנים על פי תקן בניה ירוקה, הם בניינים שנבנים מחומרים ידידותיים לסביבה. כמו כן, יש גם דגש על פתחי אוורור גדולים יותר, מה שתורם להכנסת אור טבעי וגם אוויר לדירה. כך אפשר לשפר משמעותית את איכות החיים של המתגוררים בבית.

בניה ירוקה מביאה לחיסכון משמעותי

במידה ותבחנו את חשבונות החשמל שלכם, אתם תוכלו לראות בעצמכם שרוב צריכת החשמל היא על תאורה וחימום הדירה בחורף וקירורה בקיץ. כאשר בונים בניין דירות באמצעות שיטת בניה ירוקה, אפשר לראות שהבידוד הוא מסיבי יותר וכמו כן שיש דגש על תכנון שמתייחס גם למשב הרוחות וגם לכיווני האוויר. כמו כן, גם החלונות של הדירה מתוכננים כחלונות עם פתחים גדולים.
כל אלה תורמים לכך שהמזגן לא יופעל כל השנה אלא רק ימים ספורים בשנה. אגב החיסכון בהוצאות מורגש לא רק בהוצאות חשמל אלא גם בהוצאות המים.

בניה ירוקה וקיימות

אין ספק שכאשר בוחרים בשיטת בניה ירוקה, מורגש גם חיסכון באנרגיה. הדבר תורם להפחתה משמעותית בזיהום אוויר וגם מסייע בהאטת ההתחממות הגלובלית. אגב, אם הבניה מתקיימת באזוקים עירוניים, אפשר גם להביא לצמצום של בניית תשתיות חדשות ואפשר לשמור על הסביבה הטבעית.

איך אפשר לקבוע שמבנה עומד בתקן בניה ירוקה?

התקן מתייחס למספר תחומים בהם: ניצול אנרגיה, צורת השימוש בקרקע, שימוש בחומרים ממוחזרים, חיסכון במים וחדשנות. כל בניין מקבל דירוג. ככל שהדירוג יהיה גבוה יותר, כך הבניין יהיה ירוק יותר.

איזה מאפיינים אפשר למצוא בדירות ירוקות?

להלן חלק מהם:

  • בידוד כפול וזאת על מנת למנוע חדירת קור או חום מבחוץ.
  • מערכת לטיפול אבנית. מסייעת להאריך את אורך החיים של מכשירי החשמל, מסייעת לשמור עליהם וכמובן מסייעת בצריכת חשמל.
  • חלונות גדולים עם ציפוי מיוחד וזכוכית מבודדת, כך שמצד אחד ייכנס כמה שיותר אור טבעי לדירה ומצד שני מינימום קרינה.
  • בניית מרפסת אחת מעל השנייה. צורת הבנייה הזאת מאפשר הצללה לחלונות, למטבח ולחדרי המגורים.
  • קירות חוץ מבודדים.
  • הצללה בחלונות הדרומיים של הדירה.
  • מתקני אופניים, מה שיאפשר הפחתה של זיהום אוויר וזאת עקב שימוש נמוך יותר בכלי רכב ממונעים.
  • גינון משותף ובורות חלחול.
  • מערכת מרכזית בכל דירה שתאפשר כיבוי וגם הדלקה של כל התאורה והמיזוג מנקודה אחת נוחה.

Similar Posts