עבודה בדרום אמריקה לישראלים

לפני הצטרפותו לחיל האוויר, Martanese, אמריקאי ממוצא ונצואלה, עבד כחוקר, סופר ועורך לעניינים פוליטיים וכלכליים של אמריקה הלטינית עבור ארגונים שונים בוושינגטון הבירה. -פרלמנטרים ומנהיגים פוליטיים ישראלים באמריקה הלטינית ובאיים הקריביים. קפלן הוא גם שותף של Aurora, עיתון ספרדי שבסיסו בישראל, שירת בצבא ההגנה לישראל במשך תשע שנים, שימש נציג של אמריקה הלטינית ואסיה, והוביל מספר יחידות לשיתוף פעולה בינלאומי.

בשנות ה-80

כאשר מרד אופוזיציה שנתמך על ידי ה-CIA שטף את המדינה, הונדורס קיבלה גם תמיכה צבאית חשובה מישראל. גם היום, משטר ההפיכה הימני המדכא ביותר באמריקה הלטינית עדיין נשען על תמיכתה של ישראל; הונדורס מקבלת סיוע מאז שהנשיא זלאיה יזם את ההפיכה. ממשלת בולסונרוס מחויבת לשיתוף פעולה צבאי וביטחוני עם ישראל. נשיא קולומביה אורי ווי תמיד היה הקונה העיקרי של הנשק הישראלי. אמנם ניתן לייחס את הקשר בין ישראל לאמריקה הלטינית לתקופת טרום הקמת המדינה, אך רק כשאביגדור ליברמן הפך לשר החוץ ב-2009, התמקדה ישראל בחיזוק היחסים עם מדינות האזור.

לפרטים נוספים תוכלו להיכנס לאתר המדור – https://www.amador.co.il

פרגוואי הפכה לאחרונה למדינה השלישית שמעבירה את השגרירות שלה מתל אביב לירושלים אחרי ארצות הברית וגואטמלה

למרות שארה"ב ובמידה פחותה גם אירופה עדיין עשויות להיות שוקי היעד העיקריים של יצואנים ישראלים, הממשלה פועלת במרץ כדי לפתוח שווקים חדשים שבהם לחברות ישראליות לא הייתה נוכחות גדולה באופן מסורתי. קטגוריה זו כוללת את אמריקה הלטינית ודרום אמריקה, וישראל מקווה להשתמש ביחסיה עם חברי האיחוד הפסיפי וגושים כלכליים אחרים כדי להרחיב את הסחר עם אותו אזור בעולם. בנוסף לתמיכה הצפויה מפורומים בינלאומיים כמו האו"ם, ישראל תהנה גם מקשרים כלכליים הדוקים יותר עם אמריקה הלטינית, במיוחד בגלל יכולתה לענות על צורכי אבטחה וטכנולוגיית פיתוח.

בנוסף לסיוע הביטחוני

ערכה ארצות הברית גם מספר חילופי דברים עם ישראל, כולל תרגילים צבאיים משותפים ומחקר ופיתוח נשק. בנוסף, באמצעות צוותים שנתיים משותפים ללוחמה בטרור ודיאלוגים אסטרטגיים קבועים, ארצות הברית וישראל מגיבות במשותף לשורה של איומים אזוריים. ארצות הברית וישראל גם מתאמתות חילופי מדעיים ותרבותיים באמצעות קרן המדע הדו-צדדית (BSF), הקרן למחקר ופיתוח חקלאי דו-צדדי (BARD), הקרן למחקר ופיתוח תעשייתי דו-צדדי (BIRD), וקרן החינוך האמריקאית לישראל. לישראל יש מעמד של משקיף בקבוצה והיא הגיעה להסכמות עם כמה מחברי הברית, כמו הסכם שיתוף הפעולה המו"פ התעשייתי האחרון עם מקסיקו.

לפרטים נוספים תוכלו להיכנס לאתר המדור – https://www.amador.co.il

אחת היוזמות האחרונות כוללת השקעת הון ישראלי בצורה של חיסכון פנסיוני בפרויקטי תשתית אזוריים בשיתוף הבנק הבין-אמריקאי לפיתוח

המשקל הרב-ממדי של ארצות הברית בחצי הכדור, בשילוב עם קרבתה הטבעית לישראל בחלק גדול מאמריקה הלטינית, יכול וצריך לשמש עבור כוחות פוליטיים אזוריים שישמרו על ברית ביטחונית חזקה. ובהשוואה למורכבות הגישור האחרון בין ישראל לכמה מבעלות בריתה הערביות של ארצות הברית, תמיכה אקטיבית בשותפות בין אמריקה הלטינית לישראל תהיה פשוטה.

לפרטים נוספים תוכלו להיכנס לאתר המדור – https://www.amador.co.il

למשל

בשנת 1980, ישראל העבירה חוק המכריז על ירושלים כ"בירה הניתנת לחלוקה ונצחית", מה שהוביל לקבלת החלטה של מועצת הביטחון של האו"ם הקוראת למדינות להעביר את שגרירויותיהן לתל אביב. גואטמלה סללה את הדרך למערכת היחסים הזו על ידי הכרה מיידית במדינת ישראל, ובמהלך השנים הבאות פתחו יותר ממחצית ממדינות אמריקה הלטינית שגרירויות בירושלים.

 
לפרטים מורחבים אודות עבודה בדרום אמריקה לישראלים כדאי לבקר באתר

Similar Posts