עורך דין לתאונות עבודה

תאונה של עובד אשר סטה מדרכו לעבודה הוכרה כתאונת עבודה

תאונת דרכים בדרך אל וחזרה מהעבודה, הינה תופעה שכיחה ולרוב המוסד לביטוח לאומי מכיר בתאונת דרכים כתאונת עבודה וזאת לפי סעיף 80 לחוק הביטוח הלאומי.

עסקינן במקרה חריג, בו התאונה אירעה לעובד בדרכו לארוחת צהרים בבית סבתו.

המוסד לביטוח לאומי טען, כי הפסקת אוכל אשר מתקיימת בבית העובד או בבית סבתו, מהווה סטייה של ממש מהדרך חזרה לעבודה, לצרכים אישיים, ולא למטרה הכרוכה במילוי חובותיו של התובע כלפי מעסיקו ועל כן התאונה שאירעה לתובע אינה בבחינת תאונת עבודה ודין התביעה להידחות.

פקידת התביעות של המוסד לביטוח לאומי, דחתה את התביעה מהטעם שהנסיעה לבית סבתו הינה לא למטרה הכרוכה במילוי חובותיו כלפי מעסיקו!

התובע הגיש תביעה לתשלום דמי פגיעה והודעה על פגיעה בעבודה, בגין תאונת דרכים שאירעה לו בזמן הפסקת צהריים, תוך כדי עבודתו, בעת שהיה בדרכו למקום בו ביקש לסעוד את ארוחת הצהריים. כתוצאה מאותה תאונת דרכים, נפגע התובע במספר מקומות בגופו, ראש, צוואר, גב וכן נגרמו לו ירידה בשמיעה, טנטון וטשטוש ראייה.

התובע הגיש את תביעתו לבית הדין האזורי לעבודה כנגד הביטוח הלאומי בחודש אפריל 2015. בית הדין קיבל את טענת התובע שמהות עבודתו היתה מתן ייעוץ ללקוחות חיצוניים ועיקר עבודתו מחוץ למשרדי המעסיקה. לפי כך, תקנון החברה קובע כי העובדים בוחרים את מקום ההסעדה והעובד בוחר לו איפה יאכל את ארוחת הצהריים.

התובע ביקש להכיר בתאונת כתאונת עבודה בהתאם לסעיף 80(4) לחוק הביטוח הלאומי.

בית הדין קיבל את טענת התובע, אשר נטבע מהות עיסוקו עבד מחוץ למשרדי החברה ועניין ההסעדה סוכם מול המעסיקה: "עובדי החברה בוחרים לעצמם את מקום ההסעדה ומקבלים החזר כספי על חלק מסכום הארוחה במידה ומוגשת חשבונית בהתאם".

בית הדין קיבל את התביעה וקבע כי התובע עבר תאונת דרכים המהווה תאונת עבודה והורה לו להגיש את פסק הדין עם תיקו הרפואי לוועדה רפואית אשר תבחן את כל הסוגיות הרפואיות הרלוונטיות בעניינו.

לסיכום:

גם במקרה של תאונה אשר לכאורה אינה עומדת בקריטריונים של תאונת עבודה, יש לבדוק את הנסיבות ולהתייעץ עם עו"ד העוסק בתחום של תאונות עבודה.

מגיע לכם פיצוי, אל תוותרו !

עורך דין לתאונות עבודה

 

Similar Posts