קבלה ללימודים – ללא פסיכומטרי ועם בגרות חלקית

ציוני הפסיכומטרי בהחלט חשובים וישנם שיגידו שהוא המנבא הטוב ביותר להצלחת התלמיד בזמן הקרוב. כמו כן, לא תמיד זה המנבה הטוב ביותר וכך מתפספסים לא מעט אנשי מקצוע טובים מאוד שחשים שהם לא שווים דבר בגלל ציון פסיכומטרי או ציון בגרויות מרחיק שחקים שדורשות המכללות ובתי הספר הטובים ביותר באקדמיה העברית.

מנגד, מספר מכללות כבר חשבו על תהליך קבלה מעט שונה כמו מכינה מקוצרת או קבלה ללימודים ומקצועות מסוימים שיותר מצריכים את הידע הטכני ולא נותנים התייחסות יתרה ל –  "כמה קיבלת במתמטיקה בכיתה י'…."

ציון הפסיכומטרי ואיך הכל התחיל

 מועמדים למכללה בעלי תעודת בגרות מספקת אך לא בהכרח ציון פסיכומטרי בבחינת הכניסה מתקבלים על תנאי או נשלחים למכינות קדם אקדמיות בשביל להתקבל למסלול הלימודים שהם רוצים. לאחר מכן יוכלו להמשיך בלימודים אם ממוצע הציונים שלהם עומד בדרישות המכללה או הגמה הספציפית.
בחלק ממוסדות הלימוד הקבלה לתחומי לימוד מסוימים מתאפשרת רק על סמך תוצאות תעודת הבגרות, הכל תלוי מגמה, מקצוע ותחומי הלימוד שעוברים באותו המסלול.

 

במקום לחרוש לפסיכומטרי, התחילו ללמוד כבר מעכשיו במכינה להנדסאים

 

גם לכם לא מתאים ללמוד לפסיכומטרי שוב ושוב עד לקבלת הציון הדרוש? גם לכם אין תעודת בגרות מספקת ללמוד את מה שמעניין אתכם? מצאו לכם פתרון בדיוק עבורכם.

רכישת תעודת הנדסאי היא לא פחות נחשבת מתואר אקדמי ואותם המקצועות הנלמדים במכללות הטכנולוגיות מכשירות אותך בצורה מושלמת לשוק העבודה ולמקצועות הבניין, עיצוב, תכנות וכמעט כל תחום שיש בו דרישה לעובדים בשוק.

בית הספר להנדסאים ברופין מזמין אתכם להצטרף לחוויה לימודית וחברתית שמתאימה לאנשים רבים הנמצאים באותה צומת מפורסמת ולא יודעים לאן להתקדם מכאן. לאחר מכינת קדם הנדסאים שתעברו, תגיעו עם כל הידע הדרוש ותהיו מוכנים למשימה גם מהבחינה המנטלית שהיא לא פחות חשובה. בשביל לסיים תעודה או תואר לימודי, צריך גם חוסן נפשי וישיבה על התחת. המכינה מעניקה לכם טעימה מחיי הלימודים ולהרגיש מעט איך זה נראה לנהל שגרת לימודים, לעשות שיעורי בית ולהגיש מבחנים ומשימות באופן תדיר.

במכינה זו, תוכלו לבצע תרגולים עם המרצים המובילים בתחומם וללמוד אסטרטגיה למידה שתעזור לכם בהמשך. מעבר לכך, ברוב המכללות המקצועיות, העדיפות היא לבוגרי המכינה וישנם מחזורי לימוד שנפתחים ו 70% מהם סיימו את המכינה לאחרונה. בדרך זו, אותה המכללה יודעת בוודאות שלאותו הסטודנט יש את הידע הדרוש להצלחת המשימה וברגע שהוא עבר דרכם, הם מרגישים רגועים יותר ובטוחים בהצלחתו.

למכינות ההנדסאים יש סבסוד מצד המדינה שמעודדת לאייש את אותם המקצועות להם יש ביקוש רב בשוק העבודה ומחפשים אנשי מקצוע איכותיים. כמו כן, לחיילים משוחררים יש הנחה כמעט מלאה בשכר הלימוד, אז אם אתם עומדים בפרמטרים הדרושים מומלץ לבדוק זאת.

 

מעבר לידע הלימודי אותו תרכשו במהלך המכינה, תכירו את חברכם לכיתה בשנה הראשונה ללימודים מכיוון שאותם האנשים ימשיכו אתכם ללימודי התעודה שנה לאחר מכן ועד לסוף תקופת הלימודים והרבה יותר קל ופשוט לעבור מסע שכזה עם חברים שאתה מכיר, תמיכה ועזרה אחד לשני תמיד מעלה את הסיכויים לסיים בהצלחה את המשימה שבחרתם לקחת על עצמכם.

מקצועות ההנדסאים 

הנדסה אזרחית, עיצוב למדיה, אדריכלות ולימודי רכב הם רק חלק קטן ממגוון התחומים שאפשר ללמוד במכללה הטכנולוגית רופין. חשוב לציין, שלאחר רכישת תעודת ההנדסאי תוכלו להמשיך ללימודים מתקדמים יותר ואף ללימודי מהנדס ראשי באותו התחום שלכם.

 

בשנים האחרונות הביקוש למקצועות ההנדסאי עלו משמעותית וישנה מגמה חיובית בנושא זה. חשוב למדינה שאנשים טובים יהיו בעמדות המפתח הללו ומנסים לבוא לקראת הסטודנט כמה שניתן כדי לעודד אותו לבחור בתעודה מקצועית שתתן הרבה ערך לקריירה שלו לאחר מכן מאשר תארים כללים שלא בהכרח עובדים בתחומם לאחר התוארך המפרך של 3 או 4 שנות לימוד.
עבור עוד מידע אודות לימודים ללא פסיכומטרי וקבלה ללימודים – ללא פסיכומטרי ועם בגרות חלקית כדאי לבקר באתר ac.il

היחס החם והמשפחתיות – לא פחות חשוב 

ברגעים של קושי, תקופה קשה שעוברת עליכם לימודית או בחייכם הפרטים יש למי לפנות. הלימודים במכללה לרוב כלולים במרכז תמיכה לסטודנטים שחווים קשיים לימודים, קשב וריכוז ועוד. מעבר לזה, המרצים זמינים לשאלות ויעשו הכל לטובת הצלחת התלמיד והגשת העבודה הסופית שלו לטובת אישור סופי מהמשרדים הרלוונטים של הממשלה.

כמו כן, ישנם שיעורי עזר בכל תחום ולא תישארו לבד עם הפער הלימודי שצברתם. חשוב שתדעו להשתמש בכל הכלים שיש ברשותכם ותנצלו אותם לטובת הצלחתם בדרך הטובה ביותר.

 

 

Similar Posts