רפורמת הקנאביס – 2019

רפורמת קנאביס: מה זה היה אז ומה קורה היום בישראל?

שנתיים וחצי לאחר כניסת 'רפורמת הקנאביס' לתוקף, ובחודש שבו העבירה הכנסת הצעת חוק לרפורמה חדשה. חזרנו לבדוק מה קרה לרפורמת הקנאביס הרפואי. החל משינוי האיכות, דרך העלאת המחירים ועד למספר הרופאים המוסמכים להנפיק את הרישיון

רפורמת הקנאביס הרפואי, שנכנסה לתוקף בשנת 2019, נקבעה במטרה להסדיר את השימוש בקנאביס למטרות רפואיות, להעניק לו מעמד רפואי לכל דבר, להבטיח שהמוצרים המופקים מהצמח יהיו איכותיים ומקלים על המטופלים. תהליך קבלת קנאביס רפואי. בוא ניכנס לפרטים ונראה מה זה כולל.

קבלת רישיון לשימוש בקנאביס רפואי

לפני כניסת התקנה החדשה לתוקף, קבלת רישיון לצריכת קנאביס רפואי נעשתה בהמלצת מומחה רפואי. לאחר קבלת ההמלצה (ובהתאם לתנאים מסוימים כמו מיצוי השימוש בתרופות קונבנציונליות), הציג הרופא המומחה את ההמלצה לאישור YKR – היחידה לקנאביס רפואי במשרד הבריאות.

לפני התקנה החדשה, תהליך אישור הבקשה היה ארוך ומייגע ולעיתים נמשך מספר חודשים. לאחר הרפורמה חל שינוי בהליך הרישוי: י.ק.ר הכשירה מאות רופאים להוצאת רישיון קנאביס, כך שאין צורך להמתין לאישור יק"ר והתהליך פשוט ומהיר יותר.

מה עם מחירי הקנאביס?

בעבר, המחיר שבעלי הרישיון נאלצו לשלם עבור הקנאביס הרפואי שצרכו היה מחיר חודשי קבוע – אותו מחיר היה 370 ש"ח לחודש בתוספת 100 ש"ח למשלוח ובסך הכל 470 ש"ח ללא קשר לכמות או מינון. .

בעקבות הרפורמה חלו שינויים בכל הקשור למחירי הקנאביס הרפואי, כאשר כיום מי שמטופל במינונים קטנים יחסית של קנאביס רפואי יצטרך לשלם פחות כסף מאלו שמטופלים במינונים. גָבוֹהַ.

לגדל, לייצר ולמכור קנאביס מספקים

לפני הרפורמה פעלו בארץ שמונה ספקי קנאביס שונים שגידלו קנאביס, ייצרו מוצרי קנאביס שכיום כוללים רק תפרחות או שמן ומכרו אותם למטופלים דרך מרכזי הפצה או משלוח ישיר לביתם, הדריכו את המינון ואופן השימוש. המוצרים שלהם.

לאחר הרפורמה, רק ספקים העומדים בתקני איכות מחמירים לגידול וייצור מוצרי קנאביס, בדומה לתקנים לייצור סמים, יכולים לגדל, לייצר ולמכור קנאביס.

כתוצאה מכך, יש כיום רק 3 ספקים המורשים למכור קנאביס, הנקראים שיח, BOL פארמה ופנאקסיה.

בנוסף, הרפורמה שברה את הקשר הישיר שהיה קיים בעבר בין הספקים למטופלים ובתנאי שהמטופלים יוכלו לרכוש מוצרי קנאביס רק דרך בתי מרקחת מורשים, בדומה לקניית תרופות.

נכון לסוף יולי 2019, ישנם רק 47 בתי מרקחת ברחבי הארץ המורשים למכור קנאביס.

קנאביס LIFE

Similar Posts