החזרי מס
| |

איך תבדקו אם אתם זכאים להחזר מס?

מה ההבדל בין הכנסה חייבת להכנסה שאינה חייבת במס?

ההבדל בין הכנסה חייבת להכנסה שאינה חייבת במס הוא שהראשונה חייבת במס ואילו השנייה לא. ההכנסה החייבת במס כוללת שכר, משכורות, בונוסים, עמלות, טיפים וכל צורה אחרת של השתכרות מעבודה. 

הכנסה שאינה חייבת במס לעומת זאת כוללת ריבית מחשבונות חיסכון ודיבידנדים ממניות. ההבדל בין דיבידנד למכירת מניות הוא שהראשון הוא הכנסה חייבת בעוד שהאחרון לא.

האם אתם זכאי להחזר מס?

סעיף זה יענה על השאלה "האם אתם זכאים להחזר מס?" ולספק מידע על כמה אתם יכולים לצפות לקבל בחזרה.

החזרי מס משולמים על ידי הממשלה, לא המעסיקים. גובה ההחזר שלכם תלוי בהכנסה שלכם ובכמה קצבאות אתם תובעים. ייתכן שאתם זכאים להחזר אם שילמתם יותר מדי מס הכנסה , ביצעתם תשלומי מס משוערים, או ניכוי מס במקור מהמשכורת שלכם ולא בוצעו או נדרשו תשלומי מס משוערים עבור השנה המדוברת. אתם יכולים לחשב כמה אתם זכאים באמצעות מחשבון ניכוי מס במקור.

לקבלת החזר מס יש להגיש דו"ח מתוקן תוך שלוש שנים ממועד הפירעון של ההחזר המקורי. אחרת, לא תוכלו לתבוע את החזר המס שלכם.

מהו החזר מס?

החזר מס הוא סכום כסף שמקבל משלם מסים מהממשלה. היא מונפקת למי ששילמו יותר מיסים ממה שהם חייבים לממשלה.

החזר מס שווה הרבה כסף וניתן להשתמש בו למטרות רבות. אתם יכולים להשתמש בו כדי לשלם חובות, לבצע שיפורים בבית או לחסוך לפנסיה. חלק מהאנשים אפילו מסוגלים להשתמש בהחזר המס שלהם כדי לרכוש רכב חדש. מס הכנסה שולח החזרי מס מדי שנה בחודש דצמבר. 

גובה ההחזר מבוסס על הכנסתכם והניכויים שנטלתם במהלך השנה הקודמת. נתון זה מחושב לפי חשבון מס ההכנסה הפדרלי שלכם, שנשלח ארבע פעמים בשנה, באפריל, ספטמבר, ינואר ואפריל.

הבנק שלכם ישלח אליכם את תשלום היתר הפדרלי שלכם בחזרה בשלב זה, כמו גם הסבר מדוע סכום ההחזר שלכם שונה מהחישוב הראשוני שלכם. החזר מס שווה הרבה כסף וניתן להשתמש בו למטרות רבות. אתם יכולים להשתמש בו כדי לשלם חובות, לבצע שיפורים בבית או לחסוך לפנסיה.

חלק מהאנשים אפילו מסוגלים להשתמש בהחזר המס שלהם כדי לרכוש רכב חדש. מס הכנסה שולח דוחות מס מדי שנה בחודש דצמבר. גובה ההחזר מבוסס על הכנסתך והניכויים שנטלת במהלך השנה הקודמת. נתון זה מחושב מההכנסה הפדרלית שלכם.

בדיקת זכאות להחזר מס

מיסים הם כורח חיים. עם זאת, עבור אנשים מסוימים, הגשת מיסים יכולה להיות תהליך מרתיע או מבלבל. אם לא הגשתם מיסים במשך שנים או שהיה לכם שינוי משמעותי בהכנסה שלכם, חשוב לדעת אם אתם זכאים להחזר מס הכנסה פדרלי.

מס הכנסה לא יעניק לכם החזר אם אתם חייב כסף משנים קודמות. ייתכן שאתם זכאים לזיכויים מסוימים, כגון זיכוי מס הכנסה והזיכוי למס ילדים, שיכולים לעזור לקזז את חבות המס שלכם ולהעניק החזר מס הכנסה.

קבלת החזר מס

ישנם שלושה דרכים לקבל את החזר המס שלכם:

  • העברה אלקטרונית – אם תרצו לקבל את החזר המס שלכם כהעברה אלקטרונית, תוכלו להיעזר בשירותי הבנקאות המקוונת של הבנק. זה קל ונוח, אבל ייתכנו עמלות הקשורות לשיטה זו.
  • צ'ק נייר – צ'ק נייר הוא הדרך הנפוצה ביותר לקבלת החזר מס. מס הכנסה ישלח אליך המחאה בדואר ויעברו 7-10 ימי עסקים עד שהצ'ק יגיע. על מנת לקבל צ'ק נייר, עליך להגיש באופן אלקטרוני.
  • הפקדה ישירה – הפקדה ישירה היא דרך קלה ונוחה לקבל החזר מס. על ידי שימוש בהפקדה ישירה, תוכל להפקיד את ההחזר ישירות לחשבונך ביום העסקים הבא לאחר הגשת המסים שלך.

מס הכנסה יעבד את החזר המס שלכם תוך 24 שעות מרגע קבלת כל המידע הדרוש ממכם, אך אין זה אומר שתקבלו את מלוא סכום החזר המס שלכם תוך 24 שעות. מס הכנסה מנפיק החזרים לפי סדר לפי תאריך הקבלה וככזה, אנשים מסוימים עשויים לקבל את ההחזרים שלהם לפני אחרים שהגישו מוקדם יותר השנה.

אם אתם מצפים להחזר גדול, מומלץ לבחור בהפקדה ישירה מכיוון שיכולים לחלוף עד שבועיים עד לעיבוד והעברת המחאות הנייר.

מפיק את המרב מהחזר המס שלכם

רובנו יודעים שאנחנו צריכים לשמור את כספי החזר המס שלנו ליום גשום. אבל זה יכול להיות קשה לעמוד בפיתוי של להוציא אותו על דברים שמגיעים לנו.

אז הנה כמה טיפים כיצד להשתמש בחוכמה בכספי החזר המס שלכם:

  • שימו אותו בחשבון חיסכון או קרן פרישה.
  • לשלם חוב בריבית גבוהה.
  • השקיעו במניות.
  • התחילו קרן חירום.

Similar Posts