שחזור מפרק ברך

שחזור מפרק ברך וכל המידע על תהליך זה

מפרק הברך הוא מפרק כדור ושקע שנוצר על ידי עצם הירך והשוק של הרגל. תפקידה העיקרי של הברך הוא לאפשר תנועה של הרגל התחתונה, הכוללת כיפוף, הרחבה, סיבוב וחטיפה.

הסוג הנפוץ ביותר של שחזור מפרק הברך כולל החלפה מלאה או חלקית של העצם הפגועה בשתל מלאכותי. השתלים יכולים להיות עשויים מתכת או חומרים פלסטיים. הם מעוצבים כמו גליל חלול עם קצה עגול בצד אחד וקצה שטוח בצד השני.

אז מה זה ניתוח שחזור מפרק ברך

ניתוח שחזור מפרק ברך הוא הליך נפוץ שניתן לבצע על ידי מנתחים אורטופדים. מטרת הניתוח היא שיקום מפרק הברך והוא נעשה לרוב כאשר אדם נפצע או סובל מדלקת פרקים.

מנתח אורטופד מבצע את ההליך על ידי הסרת רקמה פגומה והחלפתה בתותבת מלאכותית, לרוב שתל מתכת או פלסטיק. על מנת להתכונן לניתוח זה נדרשים המטופלים לעבור פיזיותרפיה. זה כולל ללמוד איך ללכת שוב ללא כאב, כמו גם חיזוק השרירים והגידים שלהם סביב מפרק הברך.

המטרה של תהליך החלמה זה היא שהמטופלים יחזרו לפעילות היומיומית בהקדם האפשרי. ניתוחי שחזור מפרקי הברך נמצאים במגמת עלייה בשנים האחרונות בשל התקדמות הטכנולוגיה והמחקר הרפואי. לעוד פרטים לגבי ניתוח שחזור ברך אתם מוזמנים להיכנס לאתר של פרופ' רונן דבי, ולקבל מידע על כל השאלות.

מה הסיבה לניתוח שחזור מפרק ברך

הסיבה השכיחה ביותר לשחזור מפרק הברך היא שבר או נקע. במקרים מסוימים, מפרק הברך נפגע עקב תאונה או נפילות.

הניתוח יכול להתבצע בשתי דרכים:

  • ניתוח פתוח – ניתוח פתוח מבוצע בדרך כלל כאשר השבר או הנקע גדול וישנן גם פציעות אחרות.
  • ניתוח ארתרוסקופי – ניתוח ארתרוסקופי עדיף כאשר הפציעה קטנה ומערבת רק חלק קטן ממפרק הברך.

מה התופעות לוואי של ניתוח שחזור ברך

ניתוח שחזור הברך יכול להתבצע בדרכים שונות, בהתאם לסוג הפציעה. הסוגים הנפוצים ביותר הם ניתוח ארתרוסקופי וניתוח פתוח. ניתוח ארתרוסקופי הוא טכניקה זעיר פולשנית המשתמשת בארתרוסקופ (טלסקופ קטן) כדי לראות פנימה את הגוף דרך חתך קטן בעור, בעוד ניתוח פתוח כולל ביצוע חתך לתוך רקמת שריר או פאשיה.

תופעות הלוואי של ניתוח משחזר ברך כוללות כאבים עד שישה שבועות לאחר הניתוח, נפיחות למשך שלושה חודשים לאחר מכן, נוקשות במשך שישה שבועות לאחריו, טווח תנועה מוגבל למשך חודש לאחר מכן, כוח מוגבל למשך שלושה חודשים לאחר הניתוח ונזק עצבי קבוע אם זה נעשה ללא הרדמה.

מה היתרונות של ניתוח שחזור ברך

ניתוח משחזר ברך הוא הליך כירורגי המשקם את תפקוד ומראה מפרק הברך. הסיבה הנפוצה ביותר לניתוח זה היא תיקון או החלפה של מפרק ברך פגום או שחוק.

בנוסף ליתרונות התפקודיים, למטופלים שעוברים ניתוח מסוג זה יש סיכוי גבוה יותר לחזור לפעילותם לפני הפציעה. למטופלים יש גם סיכוי מוגבר לחזור לעבודה מהר יותר ובקלות רבה יותר מאלה שאינם עוברים ניתוח מסוג זה.

מה חשוב לדעת על ניתוח משחזר ברך

שחזור מפרק הברך הוא ניתוח המחליף את מפרק הברך הפגוע בתותבת. זהו הליך פולשני הדורש הרדמה כללית והשהייה בבית החולים, אך הוא יכול לעזור לשחזר את התנועה ולהפחית את הכאב.

לעתים קרובות פציעות אינן הגורם לכאבי ברכיים, אלא דלקת פרקים או מחלות ניווניות אחרות כגון דלקת מפרקים ניוונית. אם חווית פציעה לאחרונה, עדיף לחכות עד להחלמה לפני שתשקול ניתוח.

ניתוח לשחזור ברך הוא הליך מורכב המצריך מהמנתח הבנה עמוקה של מפרק הברך והאנטומיה שלו. הדבר החשוב ביותר שכדאי לדעת על ניתוח שחזור הברך הוא החשיבות של הבנת האנטומיה של המפרק.

Similar Posts