ניתוח ציפורן חודרנית

מידע מקיף על ניתוח ציפורן חודרנית

ציפורניים חודרניות הן בעיה שכיחה בכף הרגל שיכולה להתרחש כאשר הציפורן צומחת הצידה לתוך העור, וגורמת לכאב, דימום וזיהום. 

דבר זה נגרם בדרך כלל מפציעה או טראומה או כאשר אפשרו לציפורניים לצמוח ארוכות מדי, מה שעלול לגרום להן להתעקם בחזרה לתוך העור. הציפורן צומחת לקפל עור וגורמת לזיהום או מורסה.

היא עלולה להיות כואבת ולגרום לזיהום אם לא מטפלים בה כראוי. זה גם יכול להיות מאוד קשה להסרה ועלול להוביל לנזק קבוע אם לא מטפלים בה. ברוב המקרים, ציפורן חודרנית אינה רצינית, אך היא עשויה לדרוש ניתוח אם היא מזדהמת.

ניתוח ציפורן חודרנית הוא אפשרות טיפול נפוצה לציפורניים חודרניות שנגרמות מציפורניים ארוכות או מגורמים אחרים. זהו ניתוח הנעשה בדרך כלל במסגרת בית החולים, אך ניתן לעשות זאת גם במסגרת חוץ אם אין סיבוכים במהלך הניתוח.

תהליך ניתוח ציפורן חודרנית כרוך בכריתה של החלק העליון של הבוהן כדי לאפשר לה לצמוח בצורה טבעית יותר. הליך זה נעשה על מנת למנוע מהציפורן להתעקם לאחור ולגרום לכאב וזיהום. תהליך זה בדרך כלל מורכב משני שלבים – ראשית, המנתח יעשה חתך בצד הבוהן הפגועה כדי להסיר כל רקמה מתה ופסולת אחרת מתחת לציפורן.

לאחר מכן, הוא ישתמש באזמל או במספריים כדי לחתוך את החלק של הציפורן שצמח סביב קצה הבוהן. ניתן לעשות זאת בהרדמה מקומית או ללא הרדמה כלל.

למרות שהליך ניתוח ציפורן חודרנית הוא הליך פשוט יחסית, חשוב שתמלאו אחר הוראות הרופא שלכם ותסיימו את התהליך כולו.

אם נתקלתם בבעיית ציפורן חודרנית ואתם מחפשים רופא מנתח אשר יוכל לענות על כל הדרישות שלכם וגם שתקבלו מחיר הוגן ויחס אישי כשתצטרכו לעבור ניתוח ציפורן חודרנית, אנו ממליצים על דניאל וייס פודיאטור מנתח – המתמחה ברפואת כף הרגל על כל היבטיה.

ההיסטוריה של הציפורן החודרנית

בשנים האחרונות, ציפורן חודרנית הפכה למחלה נפוצה בקרב אנשים והסיבות לכך מגוונות. יש אנשים שיש להם נטייה לעמוד על הרגליים כל היום, מה שעלול לגרום לציפורניים לצמוח פנימה וליצור זיהום. בחלק זה נספק לכם מידע על ההיסטוריה של ציפורניים חודרניות וכיצד טופלו בעבר.

המקרה הראשון שתועד של ציפורן חודרנית היה בשנת 1674 על ידי מנתח בריטי, ג'ון האנטר, שטיפל בציפורן חודרנית ברגל שלו במגהץ חם. לאחר מכן העביר את הידע שלו על הליך זה למנתחים אחרים בלונדון.

עצות מומחים כיצד למנוע ציפורן חודרנית

בחלק זה נספק לכם עצות כיצד למנוע ציפורניים חודרניות כולל ייעוץ מרופאים מומחים, פודיאטרים וכן מקורות מידע נוספים.

כדי למנוע ציפורניים חודרניות, ודאו שהציפורניים שלכם נקיות. אנשים עם ציפורניים ארוכות צריכים לגזוז אותן כדי שלא יגדלו יותר מדי. כמו כן, חשוב גם לוודא שהעור סביב הציפורניים בריא. נעלו נעליים שמתאימות היטב והימנעו מלנעול נעליים עם עקבים גבוהים או בהונות פתוחות מכיוון שהן עלולות להתחכך במיטות הציפורניים ולגרום לציפורניים חודרניות.

ישנן דרכים נוספות בהן ניתן להימנע מציפורניים חודרניות, כולל שימוש בקרמי לחות לרגליים פעם או פעמיים ביום והימנעות מסבונים קשים. בנוסף, חשוב שתשמרו על היגיינת כף הרגל על ידי שטיפת רגליים באופן קבוע עם סבון או שימוש באנטי-פרספירנט/דאודורנט על כפות הרגליים מדי יום.

ככלל, ניתן למנוע ציפורניים חודרניות על ידי הקפדה על נקיון הציפורניים, נעילת נעליים נוחות, שיוף ציפורניים בעת הצורך, והימנעות מנעלי עקב או אצבעות פתוחות.

אנו מקווים שנהנתם מקריאה של מאמר זה העוסק בנושא ניתוח ציפורן חודרנית, מקווים שניתן לכם כל המידע הרלוונטי ושלמדתם דברים חדשים בנושא, למאמרים נוספים בנושא ובנושאים אחרים מוזמנים לבקר באתרנו.

Similar Posts