מערכת אזעקה – אלחוטית או חוטית?

בכל הנוגע להגנה על הבית ועל יקיריכם, השקעה במערכת אזעקה אמינה היא בגדר חשיבות עליונה. בכתבה הבאה, נתעמק בהבדלים העיקריים בין מערכות אזעקות אלחוטיות ומערכות חוטיות ונעסוק בגורמים כגון עלות, משך התקנה ועלויות תחזוקה וכך ננסה לסייע לכם לבחור את המערכת המתאימה לצרכי האבטחה הביתיים שלכם.

הכתבה בשיתוף עם חברת אבטחה במרכז. החברה מספקת מגוון שירותים בהם, מוקד אבטחה, אבטחת מתקנים, אבטחת מוסדות, אבטחת בנקים, אבטחת אזורי תעשייה, אבטחת ישובים ועוד.

עלות

אזעקות אלחוטיות: מערכות אזעקה אלחוטיות נוטות להיות יקרות יותר מראש בגלל עלות הציוד הכולל חיישנים אלחוטיים, לוחות בקרה והתקני תקשורת. עם זאת, הן עשויות להיות חסכוניות יותר בטווח הארוך בשל עלויות התקנה נמוכות יותר והיעדר הוצאות על חיווט.
שימו לב: מחיר האזעקה כולל התקנה נע בין 4000 ועד 7500 ₪ בממוצע.

אזעקות חוטיות: למערכות אזעקה חוטיות, יש בדרך כלל עלויות ציוד נמוכות יותר. מה שכן, הן עשויות לגרור הוצאות התקנה גבוהות יותר בשל הצורך בחיווט מקצועי.
שימו לב: מחיר האזעקה כולל התקנה נע בין 2000 עד 4500 ₪ בממוצע.

משך התקנה

אזעקות אלחוטיות: מערכות אזעקה אלחוטיות הן בדרך כלל קלות יותר להתקנה מאשר מערכות חוטיות, שכן הן אינן דורשות קידוח או חיווט. בדרך כלל ניתן להשלים את ההתקנה תוך שעות ספורות.

אזעקות חוטיות: כאשר מדובר על מערכות אזעקה חוטיות נדרש יותר זמן להתקין אותן, שכן יש לנתב את החיווט דרך הקירות והתקרות. ההתקנה עשויה להימשך מספר ימים או יותר, בהתאם למורכבות המערכת וגודל המבנה.

עלויות שוטפות

אזעקות אלחוטיות: למערכות אזעקה אלחוטיות, יש עלויות תחזוקה שוטפות מינימליות שכן הן לא דורשות חיווט או כבלים לתחזוקה. עם זאת, ייתכן שיהיה צורך בהחלפת סוללות לחיישנים האלחוטיים מעת לעת, מה שיוסיף לעלויות השוטפות לאורך זמן.

אזעקות חוטיות: למערכות אזעקה חוטיות, יש עלויות תחזוקה שוטפות נמוכות יותר מאחר שהן מסתמכות על מקור מתח עקבי ואינן דורשות החלפת סוללות עבור חיישנים. עם זאת, במידה והחיווט או הרכיבים במערכת ייפגעו או תהיה בהן תקלה, הרי שעלויות התיקון יכולות להיות גבוהות.

כמה מילים לסיכום…

הבחירה בין אזעקות אלחוטיות לחוטיות תלויה בסופו של דבר בהעדפות הספציפיות שלכם, בתקציב ובצורכי אבטחת הבית. קחו בחשבון את כל הגורמים שהוזכרו לעיל וגם התייעצו עם איש מקצוע לגבי גורמים נוספים שלא הוזכרו בכתבה זו. אם חשובים לכם גמישות, קלות התקנה ומינימום הפרעות, מערכת אזעקה אלחוטית עשויה להיות הבחירה הטובה ביותר. לחלופין, אם אתם נותנים עדיפות לאמינות, אבטחה ויציבות ארוכת טווח, ייתכן שמערכת אזעקה חוטית תתאים לכם יותר.
בסופו של דבר, בחירת מערכת האזעקה הנכונה דורשת התייחסות והערכה מדוקדקת של הדרישות האישיות שלכם כדי להבטיח הגנה מקסימאלית ושקט נפשי לבית ולמשפחה שלכם.

Similar Posts